Svart, svart, svart är mössan på mitt huvud…

9 Maj
Det är Ellen som har fått en hatt. Svart återanvänt utanpå, rött ekologiskt i brättet och vitt ekologiskt mot huvudet. Bra solskydd med brett brätte och fodrad tunt för att det ska vara luftigt och svalt, så inte det svarta tyget ligger direkt mot huvudet. Nu är det Mikkel som står näst på hattlistan och till den klåfingriga bebisen blir det band att knyta under hakan.

Ellens bruna solhatt (här nedan) försvann tyvärr förra året och den vita vet jag inte var den har tagit vägen. Själv använder jag min lugg som solskydd…

Apropå rubrken, är det någon som vet vem som tillhör vilken färg? Svart – sotare och vit – bagare är det enda jag kommer ihåg. Det blev mest makabert när vi började sjunga då röd blev slaktaren… /H

Lite senare:

Det blev en tröja också. Om man inte gillar bodysar eller har ett barn i modell större finns dessa tröjor i stl. 74/80 86/92 98/104

Kommentera

