Skills eller ytterligare en arbetsskada?

7 Dec
Förra veckan satt jag och drack kaffe medan jag sydde. Inget konstigt med det, en helt vanligt förekommande sysselsättning men det var något märkligt med det den gången. Jag hade nämligen en 5-6 knappnålar mellan läpparna och det var först efter ett antal klunkar som jag kom på vad jag gjorde. Jag surplade alltså kaffe med nålar i munnen utan att ens reagera – heltokigt. Frågan är om det här är ett partytrick eller ytterligare en i mängden av arbetskador? Inga nålar hamnade i magen ska tilläggas…
Vi närmar oss julafton med stormsteg och årets sista stjärnmössa ska sys och skickas imorgon. Det känns riktigt trevligt att det kommer att finnas så många stjärnbarn till lucia!  När vi inte racer-syr sysslar vi med världens bästa pyssel – Happy Mais. Eller byggmajs som vi kallar det och på bilden nedan har Ellen gjort ”en tokig katt”. Hur enkelt och bra som helst! /Hanna

Ett svar to “Skills eller ytterligare en arbetsskada?”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Majslek med Cradle to Cradle-potential « Hanna och Jeppes blogg – bonkeli – ekologiska barnkläder - 2011/01/03

    […] finns en hel del saker med Cradle to Cradle-potential, som byggmajs (Happy Mais). Det enda som behövs är lite vatten för att klistra ihop […]

Kommentera

