Cradle to Cradle – komposterbara filten Jordvärme

20 Mar

cradle to cradle blanket

Nu lanserar vi nya färger och mönster av komposterbara babyfilten jordvärme i Cradle to Cradle-certifierad ull. Filten Jordvärme är ett samarbete mellan Bonkeli Design och Matilda Dominique Textildesign som uppstått genom nätverket Cradle Net och kontorsateljén Trikåfabriken. De finns dessutom att köpa i prisbelönta Unis alla butiker (Odengatan, Åsögatan + Linköping) och i vår webshop med världsvid räckvidd! Någon som är sugen på en lite större filt till soffan?

cradle to cradle vagga till vagga filten jordvärme vagga till vagga filten jordvärmecradle to cradle filten jordvarme matilda dominique
cradle to cradle filten jordvarme

5 svar to “Cradle to Cradle – komposterbara filten Jordvärme”

  1. Emma 2011/03/20 den 10:08 #

    Hej fina!
    Här kommer en bloggfråga vidarebefodrad från ennioeco!
    Vad har ni att säga om blöjor? Jag har fått en fråga om vad det finns för alternativ och vill skriva ett blogginlägg om det. Det känns dock som att ni är mycket mer insatta i det än jag.
    Nån av er som vill ”gästskriva?” rentav? 🙂
    Kramar Emma

  2. Emma 2011/03/20 den 10:09 #

    Och glömde skriva, vilka superfina filtar!!! 🙂

  3. bonkeli 2011/03/22 den 09:17 #

    Hej Emma,

    Att kombinera tyg och enlångsinlägg i gDiapers är min favorit. Kommer snart till Sverige men går att köpa från England nu: http://www.husha-byebaby.com/ http://www.gdiapers.com

    Ska man köra tygblöjor och det ska vara bättre än gDiapers med gRefills (engångsinlägg) så måste man verkligen fylla maskinerna och använda vindandels-el.

    Sen finns det ett gäng plastblöjor som är bättre än de andra plastblöjorna typ, Naty (bara lite fossilplast kva i), Molltex, Attitude, Änglamark osv.

    /Jeppe

  4. stina 2011/03/22 den 21:47 #

    Hejsan!
    Fick en bra kommentar av Jeppe på min blogg för flera månader sen och nu kollade jag upp vem det var som hade skrivit den. Och vilken tur för nu hittade jag ju er fina hemsida och shop!
    Vilket fantastiskt företag ni driver!
    Så kul att se att det finns eldsjälar som ni som inspirerar och hjälper oss att hitta fina ekologiska produkter 🙂

    Får jag låna bilder av er och länka till er på min blogg om jag skriver ett inlägg om er? Jag skulle gärna vilja göra det så att mina läsare också hittar hit.
    Jag kan höra av mig och visa vilka bilder jag tänkt låna först, men det kanske sker lite längre fram i vår.
    Ha det toppen!

  5. Jeppe 2011/03/23 den 10:33 #

    Tack för uppmuntran! Om du säger vilka du vill låna så blir det bra!

Kommentera

