Highway 136

29 Jun

För 12 år sedan började jag mitt första arbete på Hembygdsgårdens Uteservering i Vaxholm. Jag lärde mig en hel del om entreprenörsskap och hårt arbete under de 7 somrarna där. Anette som drev uteserveringen blev något av en mentor och viktig person för mig i tonåren. Uteserveringen hade ett enormt utbud av kakor, bullar, bakverk och pajer (30-40 olika sorter på helgerna) och Anette bakade det mesta själv tillsammans med oss anställda. Efter att jag hade stängt på kvällen brukade jag avsluta dagen med ett dopp på en skön badklippa med kvällsol lite längre bort… Nu har Anette startat turridning, B&B och ridlektioner på en gård på Öland! Dessutom har hon gårdsbutik, cykeluthyrning och café. Med tanke på den höga nivå hon höll på Hembygdsgården så gäller det att inte missa cafét och när allt har lugnat ner sig i slutet av sommaren så ska vi se om vi inte kan ta en tripp ner till Öland! /Jeppe

Bo på lantgård: http://www.highway136.se/

Kommentera

