Ny lastcykel på gång…

5 Jul

Det verkar som att det snart kommer en ny lådcykel med elhjälpmotor till vita bergen… Och då måste vi förstås sorgligt nog sälja vår trotjänare Christiania-cykeln… Sugen?

18 svar to “Ny lastcykel på gång…”

  1. ambivalentajag 2011/07/05 den 10:23 #

    hj, vi e lite sugna,, hur mycket vill ni ha för den?

  2. bonkeli 2011/07/07 den 20:30 #

    11 000 nyservad med 7 vxl, pakethållare, ”kaleche-tält”, barnbänk med bälte, abus-blocklås, fram och bakljus. Kostar 19-20 000 i nypris med alla tillbehör… Hör av dig på 0739324134 om du är intresserad

    • Lena 2011/09/12 den 12:48 #

      Hej hej,

      Fin blogg!!

      Jag såg et foto av en johnny loco cykel som var vit/guld som ni testade och jag undrar vart ni köpte den?/ vilken affär som säljer den?

      Mvh Lena

      • Hanna 2011/09/12 den 13:26 #

        Den beigea provcyklades i Köpenhamn.

      • Lena 2011/09/12 den 22:39 #

        Tusen takk, kommer du ihåg i vilken affär? (Jag bor i Malmö)

      • Hanna 2011/09/13 den 08:29 #

        Kommer inte ihåg vad den låg riktigt, men om du bor i Malmö kan http://www.cargobike.se/ ta in en åt dig. Hör med dem!

      • lena 2011/09/17 den 22:24 #

        Hei igjen,

        Og tusen takk for svar, jeg er i kontakt med cargobike, men den beige/guld som jeg såg på era bilder blev jag forelsket i. Cargobike tror inte att dom har beige/guld på lager längre (inte hemma hos leverandören). Om ni skulle komma ihåg vart ni testade den beige fina cykelen så maila/svara mig gärna. Jag behöver en lådcykel att frakta mine tre små hjerter i, och den beige var så fin!!!

  3. bonkeli 2011/09/19 den 12:14 #

    Hej Lena, Nu hittade jag adressen till stället i Köbenhavn: http://www.batak.dk/

    Danska återförsäljare http://www.johnny-loco.com/dk/index.php?option=com_mtree&task=listcats&cat_id=42&Itemid=240

    Kan dessutom meddela att Christianiacyklen är såld! /Jeppe

    • Lena 2011/09/19 den 19:32 #

      Å Tusen tack!! skall forsöka ringa dom i morgon. jag hittar inte den beige på batak sin nätsida, men jag skall ringa och höra om dom har den i lager. Nytt hopp for oss.

      Har ni någon ny lådcykel nu eftersom ni sålde erans Christianiacykel?

      Tusen takk for hjelpen/ Lena

  4. Jonna 2012/03/07 den 09:41 #

    Hej

    Förstår att cykeln redan är såld!

    Väldigt fin!

    När köpte ni den?
    Ser ny ut?

    • Jeppe 2012/03/07 den 12:47 #

      Hej Jonna,

      Den är såld i höstasoch rullar numera i närheten av Hagsätra!

      Tror det var 3,5 år sedan vi köpte Christianiacykeln och har använt den riktigt mycket, välbyggd helt enkelt.

      Då för 3,5 år sedan så tror jag vi var först i innerstan med lådcykel, nu finns det åtminstone 30-40 stycken!

      Är du sugen på att köpa?

      Hälsar
      Jeppe

  5. Jonna 2012/03/07 den 14:47 #

    Väldigt sugen..

    Ville helst ha en begagnad och det måste vara en christianiabike light.. DE väger ju ”bara 35kg”

    Vet inte om jag skulle orka trampa en 50-kg cykel och barn och allt annat man lastar.. : )

    • Jeppe 2012/03/07 den 21:58 #

      Var bor du någonstans? I köpenhamn så är ju begagnatutbudet lite mer utbrett!

  6. Madelen 2015/02/28 den 14:55 #

    Hej!
    Väntar på att vår cykelbutik ska få in Christianiacykeln under våren här. Är riktigt sugen på den. Känns verkligen som att den uppfyller alla mina krav på en lådhoj🙂 Svänger man den med lådan eller hjulen?

    • bonkeli 2015/02/28 den 18:02 #

      Hej! Den svänger med lådan. Se till att testa hur mycket som krävs för att välta med den sen vänjer sig en fort vid svängande låda!

      • Madelen 2015/03/02 den 18:05 #

        Vist är det så att det är smidigaste med att lådan svänger än att cykeln svänger ihop med lådan? Har provkört kompisen Cargobike å den är ju lådan delad ifrån cykeln. Kändes helt okej och smidig. Dock tyckte jag att cargobiken inte var färdigutvecklad på sin inredning av lådans bänkar. Väntar med spänning att få uppleva en Christiania.

      • bonkeli 2015/03/02 den 18:40 #

        Ja, det funkar bra tycker jag. Vill du ha fler råd så fråga i facebookgruppen cykla med lastcykel!

Kommentera

